“Ik heb nu eindelijk mijn eigen plek”

Een snelle aanmelding via een vriendin leidt tot een eigen plek. Jean Louis Margaretha is tevreden met zijn woning. Margaretha was zeer te spreken over de klantenservice van Interveste. Hij belde regelmatig waardoor hij zich schuldig voelde. “Straks vinden ze mij een zeur”, zo dacht hij. Uiteraard is dit niet het geval en kunnen mensen altijd bellen als ze een vraag of opmerking hebben. Wij vroegen hem naar zijn bevindingen met Interveste.

Kun je ons wat vertellen over het gehuurde pand bij Interveste?

– Het is een mooi ruim appartement. Ik kende het al langer omdat ik ben opgegroeid in deze buurt. Ik ben er erg tevreden mee en heb ook alleen op deze woning gereageerd. Met geluk kreeg ik het appartement toegewezen.

Hoe verliep de aanmeldprocedure van Interveste?

– Makkelijk, ik kon mij via de website aanmelden. Hierna heb ik mijn interesses kenbaar gemaakt en heb op eigen initiatief ook regelmatig gebeld naar Interveste met de vraag over de voortgang van het selectieproces. Gelukkig was ik een van de mensen die uitgekozen waren om naar een bezichtiging te gaan. Daarnaast zijn er verder geen knelpunten; het aanmelden is geen hogere wiskunde.

Wanneer kwam u voor het eerst in aanraking met Interveste?

– Ongeveer twee maanden geleden, dit gebeurde via een vriendin van mij. Zij had net een nieuwe woning en ik was benieuwd hoe zij aan die woning is gekomen. Ze zei: “Via Interveste”. Dit gaf mij de ingeving om mij meteen aan te melden.

Waarom heb je niet voor een concurrent gekozen?

– Ik heb van mijn vriendin begrepen dat het om tijdelijke woningen gaat. Ik was gewoon op zoek naar een goede plek voor mijzelf. Dat is belangrijk voor mij! Daarom was dit voor mij een goede uitkomst. En wat betreft die woningen, kijk, het zijn geen paleizen maar ze zijn wel bewoonbaar en daar gaat het om.

Waar lag de behoefte om antikraak of via tijdelijk huren te gaan wonen?

– De woningmarkt is desbetreffend complex op dit moment om aan een fatsoenlijke woning te komen. Wil je particulier gaan huren dan kan je een flinke opsomming de eerste maand aan kosten betalen wat ruimschoots drie tot vier keer de huur is. Als het moet doe ik dat wel, maar ik vind Interveste een betere uitkomst hiervoor.

Wat is je het meest bijgebleven van Interveste?

– Het contact met jullie, ik had zoiets van ‘straks vinden ze mij een zeur’ omdat ik zo vaak bel. Maar ik ben juist altijd heel netjes te woord gestaan. Waarbij de klantenservice mij altijd goed op de hoogte hield van de stand van zaken. Dat mag echt benadrukt worden.

Wanneer we naar je woonruimte kijken, wat is dan het belangrijkste voor gebleken?

– Dat ik gewoon mijn eigen plek heb. Alle basis dingen die ik nodig heb die zijn aanwezig. Afgezien van de buurt die nogal slecht aangeschreven staat. Maar dat is niet erg.