Welke documenten hebben jullie nodig?
De benodigde documenten staan op deze documentenpagina. Let op: er zit verschil tussen antikraak en tijdelijke huur. Bij tijdelijke huur hebben we een inkomensverklaring nodig van de Belastingdienst.
Waar kan ik mijn documenten naar toe sturen?
Met een Mijn Interveste account kun je inloggen met de gegevens die je van ons hebt ontvangen. Als je gereageerd hebt op een woning of werkruimte dan verschijnt deze in je overzicht bij Mijn Documenten. Je ziet dan tevens hoeveel procent van de benodigde documenten er al is geüpload.
Hoe lang blijven mijn documenten geldig?
De documenten die je upload via het Mijn Interveste systeem blijven drie maanden geldig. Daarna zullen ze automatisch verwijderd worden. Je kunt bij elk document zien hoeveel dagen het nog geldig is middels het tellertje wat er bij te zien is. Wij kunnen daarna je documenten ook echt niet meer terug halen.
Ik ben ZZP-er. Wat moet ik dan uploaden?
Als ZZP-er begrijpen we dat je geen loonstrookjes kunt uploaden. Toch hebben we enkele gegevens van je nodig. De volgende documenten zijn dan nodig:
1. een inschrijving van de KvK.
2. zakelijke bankafschriften van de laatste 3 maanden.
3. Bij tijdelijke huur een prognose voor 2017 opgesteld door een accountant.
Hebben jullie al mijn documenten gezien?
Als het documenten systeem aangeeft bij de woning waarop je gereageerd hebt "Geweldig alle documenten zijn geüpload!" dan zien ook wij al je documenten. Je hoeft dus niet te bellen en navraag te doen of ze binnen zijn gekomen. We zullen ons best doen de documenten te controleren op het moment dat we daadwerkelijk de bewoners voor het pand gaan selecteren.
Wanneer krijg ik een reactie?
We zouden iedereen graag een reactie willen geven. In werkelijkheid is dat helaas niet haalbaar. Doordat er vele mensen op zoek zijn en we soms honderden reacties krijgen op een woning kunnen we niet altijd je documenten controleren en dus blijft een reactie soms ook uit. We doen ons best om hier zo zorgvuldig mogelijk mee om te gaan.
Welk type bestanden mag ik doorsturen?
We accepteren JPG, PNG, PDF, GIF bestanden. Bij andere bestanden geeft het systeem een foutmelding.
Heb ik echt een garantsteller nodig?
Ja! Dit is een van onze verplichte documenten en zonder een ondertekend 'Garantstelling Huisvesting' formulier kom je helaas niet in aanmerking voor onze woningen/werkruimtes. Lees waarom we een garantsteller nodig hebben.
Waar kan ik een formulier voor de garantsteller vinden
Je kunt het 'Garantstelling Huisvesting' formulier vinden op onze download pagina.
Ik krijg een bijstandsuitkering van gemeente X. Kan ik in Y gaan wonen?
Als je een bijstandsuitkering van een gemeente ontvangt, kunnen we je enkel in die gemeente aan een tijdelijke huur- of antikraakwoning helpen. Voorbeeld: Krijg je een uitkering van de gemeente Den Haag, dan kunnen we je alleen in de gemeente Den Haag aan een woning helpen (mits we daar een woning beschikbaar hebben).