Waarom is mijn profiel nog niet volledig?

Je hebt al je documenten geüpload, maar je profiel blijft hangen op 25 of 30%. Het kan zijn dat al je documenten al correct zijn geüpload, maar zonder reactie op een woonruimte kunnen we je niet uitnodigen voor woonruimte.

Je profiel staat pas op 100% als je, naast al je documenten en extra gegevens zoals voorkeuren, ook gereageerd hebt op woonruimte.

Maak je dus geen zorgen als je profiel op 30% staat. Zo gauw als je reageert op woonruimte, zul je zien dat deze naar 90/95/100% springt.

Wat is een 'uittreksel BRP'?

BRP is de afkorting voor 'Basisregistratie Personen'. Sommige opdrachtgevers hechten waarde aan dit document en vragen een uittreksel hiervan.

Het uittreksel uit het bevolkingsregister (uittreksel BRP) is een bewijs dat je staat ingeschreven in de basisregistratie personen (BRP) van de gemeente. Er bestaan ook uittreksels BRP met meer gegevens dan het standaarduittreksel. Bijvoorbeeld met vorige woonadressen of nationaliteit. Geef daarom aan waarvoor je het uittreksel nodig heeft.

Gemeenten houden persoonsgegevens van burgers (ingezetenen) bij in de BRP. Wanneer iemand trouwt, een kind krijgt of verhuist, legt de gemeente dit vast. Als iemand gaat verhuizen naar een andere gemeente, verhuizen de persoonsgegevens met diegene mee.

Aanvragen Uittreksel BRP

Je kunt het uittreksel aanvragen bij je eigen gemeente. Dit kan digitaal via de website van je gemeente en daarvoor heb je een DigiD nodig. Kun je niet vinden waar het staat op de website van je gemeente? Bel ze dan even op: ze kunnen je vertellen waar je het kunt vinden. De adresgegevens van alle gemeentes van Nederland vind je hier.

Wat is een inkomensverklaring?

Een inkomensverklaring is een document dat door de Belastingdienst wordt verstrekt en dat gegevens bevat met betrekking tot het inkomen in een bepaald belastingjaar. Een inkomensverklaring kan onder andere worden gevraagd bij het afsluiten van een hypotheek voor ondernemers of de toewijzing van een sociale huurwoning. Ook voor de toewijzing van veel tijdelijke huurwoningen van Interveste is dit document vereist. Je kunt een inkomensverklaring aanvragen bij de Belastingdienst. Dat kan online met behulp van je Digid of eHerkenning:

https://mijn.belastingdienst.nl/mbd-pmb/portaalkeuze.htm

Wat is Mijn Interveste?

Mijn Interveste is je eigen account bij Interveste. Via Mijn Interveste versturen we je e-mail alerts voor ruimtes die beschikbaar komen in de door jou aangegeven regio(s). Je kunt net zoveel regio's invullen als je zelf wilt.

Met je account kun je ook direct op elke woonruimte reageren. De benodigde documenten kun je in je eigen omgeving uploaden. Je ziet dan ook direct welk bestand wij nog missen. Alleen complete en goedgekeurde dossiers worden meegenomen bij onze selectie procedure.

Je betaalt voor een account 25 euro. Deze betaling is geldig voor een jaar. Na een jaar mag je verlengen. Als je dit niet wilt, wordt je account automatisch verwijderd. Je hoeft dan dus ook niet meer te betalen.

Je kunt op onze inschrijfpagina een Mijn Interveste account aanmaken.

Hoe lang worden de documenten in Mijn Interveste bewaard?

De documenten die je zelf upload naar Mijn Interveste worden drie maanden bewaard. Daarna worden ze automatisch verwijderd. Hou dus zelf bij of de documenten hier nog staan. We hebben altijd nieuwe gegevens nodig, dus opnieuw oude loonstrookjes uploaden heeft weinig zin.

Heb ik een account nodig om het aanbod te zien?
Al ons beschikbare aanbod staat altijd online. Met een account krijg je niet méér aanbod te zien, je krijgt het wel eerder mee als er nieuw aanbod staat, want dan kun je e-mailalerts van ons ontvangen. Bij het reageren op een woning heb je altijd een Mijn Interveste account nodig. Je hoeft dan dus niet dagelijks onze website in de gaten te houden.
Ik krijg een bijstandsuitkering van gemeente X. Kan ik in Y gaan wonen?
Als je een bijstandsuitkering van een gemeente ontvangt, kunnen we je enkel in die gemeente aan een tijdelijke huur- of antikraakwoning helpen. Voorbeeld: Krijg je een uitkering van de gemeente Den Haag, dan kunnen we je alleen in de gemeente Den Haag aan een woning helpen (mits we daar een woning beschikbaar hebben).
Welk type bestanden mag ik doorsturen?
We accepteren JPG, PNG, PDF, GIF bestanden. Bij andere bestanden geeft het systeem een foutmelding.
Wanneer krijg ik een reactie?
We zouden iedereen graag persoonlijk een reactie willen geven. In werkelijkheid is dat helaas niet haalbaar. Doordat er vele mensen op zoek zijn en we soms honderden reacties krijgen op een woning kunnen we niet altijd je documenten controleren en dus blijft een persoonlijke reactie soms ook uit. We doen ons best om hier zo zorgvuldig mogelijk mee om te gaan. We laten je wel altijd weten of je in aanmerking komt voor een bezichtiging of dat je het niet bent geworden. Hier kan soms drie weken overheen gaan, afhankelijk van de ruimte waarop je gereageerd hebt.
Hebben jullie al mijn documenten gezien?
Als het documenten systeem aangeeft bij de woning waarop je gereageerd hebt "Geweldig alle documenten zijn geüpload!" dan zien ook wij al je documenten. Je hoeft dus niet te bellen en navraag te doen of ze binnen zijn gekomen. We zullen ons best doen de documenten te controleren op het moment dat we daadwerkelijk de bewoners voor het pand gaan selecteren.
Hoe lang blijven mijn documenten geldig?
De documenten die je upload via het Mijn Interveste systeem blijven drie maanden geldig. Daarna zullen ze automatisch verwijderd worden. Je kunt bij elk document zien hoeveel dagen het nog geldig is middels het tellertje wat er bij te zien is. Wij kunnen daarna je documenten ook echt niet meer terug halen.
Waar kan ik mijn documenten naar toe sturen?
Met een Mijn Interveste account kun je inloggen met de gegevens die je van ons hebt ontvangen. Als je gereageerd hebt op een woning of werkruimte dan verschijnt deze in je overzicht bij Mijn Documenten. Je ziet dan tevens hoeveel procent van de benodigde documenten er al is geüpload.
Welke documenten hebben jullie nodig?
De benodigde documenten staan op deze documentenpagina. Let op: er zit verschil tussen antikraak en tijdelijke huur. Bij tijdelijke huur hebben we een Inkomensverklaring nodig van de Belastingdienst.
Welke informatie moet een huiswacht aanleveren?
Als je gereageerd hebt op een woning, dien je documenten aan te leveren die wij gaan controleren. De benodigde documenten zijn zichtbaar op het moment dat je op een woning hebt gereageerd. Het verdient de voorkeur de gegevens zo snel mogelijk te uploaden via je 'Mijn Interveste' account. Plaatsing gebeurt na selectie op volgorde van binnenkomst.
Ik ben ZZP-er. Wat moet ik dan uploaden?
We begrijpen dat je als zelfstandig ondernemer / zzp-er geen loonstrookjes kunt uploaden. Daarom vragen we je de zakelijke bankafschriften van de laatste 3 maanden te uploaden. Daarmee kunnen we een goede inschatting maken.