Als ondernemer kun je een gratis account aanmaken. Je kunt daarmee gratis alerts krijgen over werkruimtes. Omdat je een gratis account hebt aangemaakt is er een bijkomstigheid: we sturen je ook af en toe mailtjes over onze woonruimtes. We kunnen dat momenteel in ons systeem niet uitzetten, dus mocht je dit niet prettig vinden dan kun je ze uiteraard gewoon verwijderen.
De kans is groot dat we sneller woonruimte voor je vinden als je er voor kiest om samen te gaan wonen met iemand anders, als Roomie. Een complete eengezinswoning telt vaak meerdere slaapkamers en het is zonde om die niet te gebruiken. Zeker met de huidige woningnood vinden wij het zinvol (en gezellig) om mensen samen te laten wonen. Daarom kunnen wij de voorkeur geven aan mensen die samen willen wonen.
Meer informatie vind je op de speciale Roomiespagina.
Gapph verzorgt antikraakcontracten, tijdelijke huurcontracten en tijdelijke huurcontracten op basis van de Leegstandwet. Hier zitten een klein verschil in. Tijdelijke huurcontracten hebben altijd een definitieve einddatum die maximaal twee jaar in de toekomst kan liggen bij zelfstandige woonruimtes. De Eerste en Tweede kamer hebben afgesproken dat deze vorm komt te vervallen. Het is nog niet duidelijk wanneer dit is.
Bij tijdelijke huurcontracten op basis van de Leegstandwet garanderen we een huurperiode van 6 maanden. Deze vorm van tijdelijke verhuur gebeurt vaak bij woonruimte die gesloopt of gerenoveerd gaat worden. Dit is de meest voorkomende vorm van tijdelijke bewoning bij Gapph.
In tegenstelling tot antikraak bewoning, waarvoor geen minimumtermijn bestaat, is dat bij tijdelijke verhuur volgens de Leegstandwet wel het geval. Deze wet bepaalt namelijk dat de minimumtermijn voor tijdelijke verhuur 6 maanden moet zijn, en in totaal niet langer mag duren dan 7 jaar. Bovendien is een gemeentelijke vergunning vereist.
Bij antikraakcontracten kunnen we je slechts een woongarantie van één maand geven. Soms wonen bewoners enkele maanden voor ons. Maar soms ook enkele jaren. Daar kunnen we van te voren niets over zeggen.
Wonen voor Interveste varieert van een maand tot enkele jaren, maar is altijd van tijdelijke aard. Hoe lang je ergens kunt verblijven is vooraf nooit bekend. De minimale garantie die we kunnen geven is 4 weken bij antikraak en 6 maanden bij tijdelijke huur. Als het pand aan de eigenaar wederopgeleverd moet worden, krijgen de bewonende huiswachten een opzegging en moeten zij de accommodatie bezemschoon en volledig ontruimd opleveren binnen de gestelde termijnen.
In de meeste gevallen is dit vier weken. Als de huiswacht zich aan de gemaakte afspraken heeft gehouden, probeert Interveste vervangende woonruimte aan te bieden. Hiervoor bestaan echter geen garanties.
In sommige huizen zijn kleine huisdieren toegestaan als hier goedkeuring voor is gegeven door Interveste. Op de pagina van de betreffende woonruimte staat dan een rond icoontje van een hond en een kat. Staat het icoontje er niet bij? Dan kun je er van uitgaan dan huisdieren niet zijn toegestaan.
Onze woningen verschijnen door middel van koppelingen vaak op externe websites. Dit zijn websites van andere partijen die een verzamelaanbod tonen van vele makelaars. Het voordeel is dat je zo op zo'n website duizenden woningen bij elkaar treft. Je betaalt bij die partijen voor het gemak dat je krijgt door alle woningen bij elkaar te zien en hoeft zo niet naar 30 verschillende websites. Je betaalt dus enkel voor hun verzamelservice. Dit geeft geen garantie op een woonruimte.
Bij Interveste betaal je 25 euro voor een jaar voor een Mijn Interveste account. Dan kun je dus specifiek reageren op ons eigen woningaanbod, je dossier uploaden en mailservices instarten voor specifieke postcodegebieden. Hoewel we onze woningen delen met die andere partijen, staan die andere websites volledig los van onze organisatie. Wij kunnen niet bepalen hoe inzichtelijk ze het maken dat je bij Interveste een eigen account nodig hebt.
LET OP: Je hoeft géén contact met ons op te nemen. We nemen zelf contact op met mensen die we uitnodigen voor de ruimtes. Wordt je niet uitgenodigd? Dan heeft iemand anders de kans gekregen.
Je krijgt van ons ook een melding als je het niet bent geworden. Dat gaat niet direct: soms gaan er een paar weken overheen, afhankelijk wanneer de woning daadwerkelijk door ons wordt beheerd. Interveste heeft dat niet altijd in de hand aangezien de woningen door onze opdrachtgevers moeten worden vrijgegeven.
We begrijpen dat je snel een woonruimte zoekt, maar heb geduld.
Doorplaatsing komt voor als je contract wordt opgezegd (bijvoorbeeld omdat de woning wordt gesloopt of gerenoveerd) en je wilt graag opnieuw voor Interveste wonen. Je wordt dan, als dit mogelijk is, doorgeplaatst naar een andere Interveste woning.
Je moet dan wel netjes op tijd je betalingen hebben uitgevoerd én zonder overlast voor ons hebben gewoond. Ook zul je nog steeds aan onze voorwaarden moeten voldoen en zélf opnieuw reageren op woningen via het Mijn Interveste systeem. Je mag op alle woningen reageren met je account. Let op! Zorg ervoor dat je opnieuw de gevraagde documenten uploadt.
Helaas kunnen wij nooit garantie op doorplaatsing geven, omdat er veel vraag naar is en we niet altijd voldoende aanbod hebben om iedereen door te plaatsen. Maar we zullen zeker ons best doen!
Doorplaatsing kan vanaf 1 maand voor de oplevering van je oude woning tot aan het moment van oplevering van je oude woonruimte.
Als je je huur of woonruimte wilt opzeggen dien je daarvoor een formulier in te vullen en op te sturen naar ons. Dat mag gewoon per e-mail (hebben we zelfs liever). Er zijn twee formulieren te vinden op onze Download pagina:
Opzegging tijdelijke huurovereenkomst
Opzegging bruikleenovereenkomst
Woon je antikraak? Dan heb je het formulier Opzegging bruikleenovereenkomst nodig (antikraak = bruikleen).
Hou er wel rekening mee dat je bij tijdelijke huur minimaal zes maanden voor ons woont. Eerder opzeggen kan wel, maar je betaalt dan door totdat de zes maanden volledig zijn en zult ook echt moeten blijven wonen tot de eerste datum van opzegging.
LET OP:Dat lijkt bijna hetzelfde, maar is het dus niet!
Mijn Interveste is je eigen account bij Interveste. Via Mijn Interveste versturen we je e-mail alerts voor ruimtes die beschikbaar komen in de door jou aangegeven regio(s). Je kunt net zoveel regio's invullen als je zelf wilt.
Met je account kun je ook direct op elke woonruimte reageren. De benodigde documenten kun je in je eigen omgeving uploaden. Je ziet dan ook direct welk bestand wij nog missen. Alleen complete en goedgekeurde dossiers worden meegenomen bij onze selectie procedure.
Je betaalt voor een account 25 euro. Deze betaling is geldig voor een jaar. Na een jaar mag je verlengen. Als je dit niet wilt, wordt je account automatisch verwijderd. Je hoeft dan dus ook niet meer te betalen.
Je kunt op onze inschrijfpagina een Mijn Interveste account aanmaken.
Een doorplaatser is iemand die al eerder voor Interveste heeft gewoond. Het bleek een goede bewoner en we zullen dan altijd ons best doen deze bewoner van een nieuwe woonruimte te voorzien als die kans zich voordoet. We kunnen echter nooit garanties geven op woonruimte. Een doorplaatser verhuist dus van de ene Intervestewoning naar een volgende.
Ook een Huishopper krijgt bij ons het label 'doorplaatser' als we deze kunnen verhuizen naar een nieuwe woning.
Als bewoner bent je zelf verantwoordelijk voor het bestrijden van ongedierte, voor zover de aanwezigheid van dit ongedierte geen gevolg is van de bouwkundige situatie van de woonruimte.
Heb je last van ongedierte in huis? Bekijk de uitgebreide FAQ van Interveste voor tips tegen ongedierte.
Heb je je aangemeld voor Roomies maar wil je nu even geen connectieverzoeken ontvangen? Dan kun je jezelf uiteraard (tijdelijk) afmelden. Ga hiervoor naar Mijn Interveste > Roomies > Roomies Voorkeuren.
Of open direct de link voor Roomies Voorkeuren.
Dan kun je bij "Vergroot je kans op woonruimte" de status uitzetten: "Nee, ik heb nu geen interesse."
Je hebt al je documenten geüpload, maar je profiel blijft hangen op 25 of 30%. Het kan zijn dat al je documenten al correct zijn geüpload, maar zonder reactie op een woonruimte kunnen we je niet uitnodigen voor woonruimte.
Je profiel staat pas op 100% als je, naast al je documenten en extra gegevens zoals voorkeuren, ook gereageerd hebt op woonruimte.
Maak je dus geen zorgen als je profiel op 30% staat. Zo gauw als je reageert op woonruimte, zul je zien dat deze naar 90/95/100% springt.
Spoedzoekers zijn woningzoekenden die door uitzonderlijke situaties per direct op zoek zijn naar onderdak. Een aantal voorbeelden: